Tancar
  • 03/03/2026

    El Saló de l’Ensenyament 2026 oferirà als visitants una orientació àgil i eficient

    El Saló de l’Ensenyament reforçarà enguany el seu dispositiu orientador amb un sistema exprés que permetrà absorbir més consultes, amb l’objectiu d’oferir la millor atenció possible als seus visitants. Aquesta solució s’afegeix als punts d’orientació personalitzada, l’Aula d’Activitats amb tallers i xerrades, les visites guiades i un conjunt d’eines digitals que permeten tant preparar la visita com completar-la posteriorment.

    El Saló ha creat aquest nou sistema exprés a partir de l’experiència d’edicions anteriors i de les preguntes que es repeteixen amb més freqüència. Així, s’habilitaran dos punts a l’àrea d’orientació on els visitants poden obtenir resposta immediata als dubtes més habituals, fet que ajudarà a resoldre consultes de manera més àgil i eficient. L’objectiu és evitar esperes innecessàries i millorar l’atenció, sense perdre el tracte personal.

    Aquest servei ràpid complementa un dispositiu format per 14 punts d’orientació individualitzada amb professionals de la psicologia i la psicopedagogia, així com una zona amb cinc mostradors d’autoconsulta. Paral·lelament, s’han programat una setantena de visites guiades, pensades principalment per a grups escolars però també obertes a famílies, amb itineraris adaptats als interessos de l’alumnat.

    A més, el Saló també oferirà 70 xerrades adreçades a estudiants i famílies sobre temes vinculats a la tria d’estudis superiors, l’accés a la universitat o als cicles formatius, la importància de l’autoconeixement, les opcions per a joves que no acrediten l’ESO i la mobilitat internacional. Igualment, s’impartiran més d’una dotzena de tallers sota el títol “L’aventura de triar”, que ajuden les famílies a acompanyar els fills en el procés de decisió, i una desena de sessions d’actualització per al professorat amb noves eines per a la tasca orientadora.

    Aquest reforç del servei d’orientació in situ es completa amb eines digitals dissenyades per estendre la tasca més enllà del Saló. Des del gener, els visitants poden preparar la visita amb recursos com Orienta Kit —amb guies i materials per explorar opcions formatives en família— o la plataforma Impulsa’t, que permet consultar l’oferta educativa amb antelació. També s’ofereixen xerrades prèvies mitjançant Instagram Live i canals de WhatsApp per resoldre dubtes i facilitar una visita més eficient i personalitzada.

    Més informació i assessorament

    La Generalitat de Catalunya tornarà a tenir un paper rellevant amb espais dedicats als dos departaments vinculats a la formació: el d’Educació i Formació Professional i el de Recerca i Universitats. Tots dos oferiran informació i atenció individualitzada tant a futurs estudiants com a famílies i professionals de la docència.

    A l’estand del Departament d’Educació i Formació Professional (Palau 2) es podrà consultar tota l’oferta formativa postobligatòria no universitària del curs 2025-2026: Formació Professional, ensenyaments esportius, arts plàstiques i disseny, música, arts escèniques, formació per a adults, formació a distància (IOC) i escoles oficials d’idiomes (EOI). L’espai renova l’Àgora, on s’hi desenvoluparan xerrades dinamitzades sobre temes d’interès general.

    Pel que fa a l’oferta d’estudis universitaris, l’estand del Departament de Recerca i Universitats, ubicat al Palau 1 en centralitzarà tota la informació del curs 2026-2027. Així, l’estand oferirà informació, xerrades i atenció personalitzada sobre els processos d’accés i admissió a les universitats de Catalunya, així com orientació sobre les beques i els ajuts disponibles, i s’explicaran altres qüestions com les referents a les Proves d’Accés a la Universitat (PAU), la ponderació de matèries de batxillerat i les notes de tall dels diferents estudis. L’espai comptarà amb personal especialitzat de l’OAU i de l’AGAUR per a l’atenció individualitzada i per oferir sessions informatives.

    L’Espai Ciència, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), tornarà a apropar els estudis STEM a través d’activitats experiencials per fer-los més atractius al jovent.

    Diversió, música i esport

    A més del component acadèmic, el Saló proposa activitats lúdiques i esportives a la Plaça de l’Univers: el Campionat de Catalunya Universitari de Bàsquet 3×3, partits de pickleball i partides simultànies d’escacs, complementades amb un tauler gegant. Creu Roja Joventut hi participarà amb iniciatives per fomentar el voluntariat i sensibilitzar sobre temes com el feminisme, la perspectiva de gènere, la sexualitat i la reducció de riscos en el consum de drogues.

    Ràdio Flaix FM, de la seva banda, oferirà una experiència virtual immersiva que simula una festa universitària, així com connexions radiofòniques en directe. Per últim, a l’espai d’Adolescents.cat els visitants podran gaudir de sessions de DJ, concerts, concursos i programes en viu.

    El Saló de l’Ensenyament reunirà més de 230 expositors que presentaran el seu catàleg per al curs vinent. La Formació Professional i els Idiomes impulsen el creixement de l’edició, mentre que els estudis universitaris mantenen el protagonisme amb la presència de les 12 universitats catalanes i els centres adscrits, juntament amb propostes de vuit països.

    L’esdeveniment ocuparà els Palaus 1 i 2 i la Plaça de l’Univers del recinte firal de Montjuïc i es podrà accedir en tres torns a escollir per regular l’afluència de públic: de matí (de 9h a 12.30h), de migdia (de 12.30h a 15.30h) o de tarda (de 15.30h a 19.00h, ampliable fins les 20.00h el dissabte dia 21). El diumenge dia 22 de març, només hi haurà un únic torn de matí en horari de 9h fins a les 14.30h. El preu de l’entrada individual és de 7,5 euros. Hi ha descomptes per a grups escolars o usuaris del carnet jove a través de la web www. ensenyament.com

    Per últim, aquesta edició del saló torna a preveure unes hores d’atenció especial a les persones amb trastorn de l’espectre autista (TEA) i les seves famílies. En concret, l’horari reservat serà el tram entre les 17 i les 19h del 18 de març, primer dia de l’esdeveniment.

    Barcelona, 3 de març de 2026

     

    Acreditacions de premsa AQUÍ
    Imatges de l’edició de 2025 AQUÍ

    Josep Lluís Mérida
    932 332 114
    [email protected]